کمر درد

کلبـــــــــه تنهـــــــــــــــــایی!!!

(درانتهای نگاهت کلبه ای برای خویش خواهم ساخت تا مبادا در لحظات تنهایی ات با خود بگویی از دل برود هر آنکه از دیده برفت.)(هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.)

کمر درد



كمر درد

  • شاید به خاطر سنگ كلیه باشد
شما دردی تیز و شدید را بین دنده‌ها و لگن احساس می‌كنید اما چون درد ناپایدار است و اصطلاحا «می‌گیرد و ول می‌كند»، ممكن است ابتدا آن را به حساب بلندكردن بارهای سنگین بگذارید. ولی شاید ماجرا چیزی فراتر از بلند كردن یك هالتر در باشگاه یا برداشتن كیسه خرید سنگین باشد. تحقیقات نشان داده از هر 10 نفر یك نفر می‌تواند مبتلا به سنگ كلیه باشد. اگر سنگ كلیه درمان نشود می‌تواند مسیر خروج ادرار را مسدود كند و باعث تورم كلیه شود. درد ممكن است چنان شدید باشد كه بیمار را به مرحله جنون برساند. به همین دلیل از این درد با عنوان یكی از شاه‌دردهای علم پزشكی یاد می‌شود. هر كسی كه این درد وحشتناك را تجربه كرده باشد حاضر است هر كاری بكند اما دیگر این درد سراغش نیاید.

اقدام فوری: اگر درد حالت راجعه دارد و مدام تكرار می‌شود یا این‌كه درد به كشاله ران می‌‌رسد فورا به پزشك مراجعه كنید. درمان سنگ كلیه از خوردن دارو و مایعات تا جراحی متغیر و متفاوت است و به‌شدت بیماری ارتباط دارد. نتایج تحقیقات منتشر شده در ژورنال اخبار پزشكی امروز نشان می‌دهد، 45‌دقیقه ورزش هوازی 3 بار در هفته می‌تواند تشكیل سنگ و جابه‌جایی آن را به میزان قابل ملاحظه‌ای متوقف كند. در ضمن اگر می‌خواهید دچار سنگ كلیه نشوید باید در روز 5/2 لیتر آب بخورید. اگر هم حساب و كتاب مقدار آبی كه می‌خورید برای‌تان سخت است یك راهنمایی مفید این‌كه رنگ ادرار شما باید همیشه به رنگ آب یا زرد كم‌رنگ با حجم بالا و شفاف باشد. این علامت این است كه شما مقدار كافی آب خورده‌اید. اگر رنگ ادرار زرد تیره و كم حجم و كدر است، یعنی مقدار آبی كه به بدن شما رسیده كافی نبوده و باید این كمبود آب را جبران كنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:کمر درد,درمان کمر درد,نشانه بیمار یها, ] [ 10:4 ] [ ایــزدمهــــــــــــــــر ]

[ ]